Prije nego počnem pisati kako se radi SEO optimizacija bloga, bilo bi dobro da ukratko objasnim kako radi Google. Sve tražilice (ne samo Google) razvile su vlastite složene algoritme koje određuju rang svake web stranice. To rade tako što šalju tzv. pauke (spiders) da pretraže vašu web stranicu i na temelju preko 100 pokazatelja odrede je li ona korisna ili beskorisna. U te pokazatelje ubrajaju se povratni linkovi, starost domene, promet, svjež sadržaj itd.

SEO optimizacija bloga (i bilo koje druge stranice) je način da ti tzv. pauci budu zadovoljni sadržajem kojeg pronađu. To je vrlo složeno područje na kojem tvrtke zarađuju ogromne količine novaca, ali nekih osnova se svaki vlasnik bloga može i mora pridržavati. Upravo o tim osnovama je ovaj članak.

Osnove SEO optimizacije bloga

Osnova za svaki blog, a time i SEO optimizaciju bloga su dobri temelji prilikom pokretanja bloga. Stoga vam preporučam da pročitate članak o tome kako pokrenuti blog. Nakon toga, neke stvari će vam biti jasnije, a i puno lakše ćete savladati pojmove koji se spominju ovdje.

1. Vlastita domena i hosting

Ako se mislite ozbiljno baviti blogiranjem, prvo što trebate napraviti je kupiti vlastitu domenu i hosting. Tvrtka Info-kon uz svaki hosting daje besplatnu registraciju najpopularnijih domena pa slobodno provjerite ponudu.

Ako ste planirali koristiti besplatni blog servis, odmah u startu ću vam reći da je to loša ideja. Ako mi ne vjerujete, pročitajte zašto smatram da ne treba koristiti besplatne alate za izradu web stranica. Ukratko, SEO optimizacija bloga ne znači puno besplatnim ili vrlo jeftinim blog servisima. Osim toga, većina posjetitelja će pomisliti da blog nije ozbiljan ako se ne nalazi na vlastitoj domeni. Morate priznati da stranica www.seosavjeti.hr izgleda puno uvjerljivije i kvalitetnije nego seosavjeti.freeblogs.com. Zar ne?

Netko će pomisliti, zašto ne bi počeo s besplatnim blog servisom pa ako mi krene, lako kupim domenu i preselim cijeli blog na novu domenu. Taj netko sigurno nije pročitao gore spomenuti članak jer bi tamo vidio da je prilično teško prebaciti sadržaj cijelog bloga sa besplatnog servisa na vlastitu domenu. Osim toga, za cijenu 2 kave mjesečno (25 kuna) tvrtka Info-kon nudi hosting na vlastitoj domeni (cijena domene je uključena).

2. SEO optimizacija bloga počinje originalnim sadržajem

Originalni sadržajPrilikom pokretanja bloga, ali i bilo koje druge web stranice, morate imati na umu da je Google (i sve ostale tražilice) pokrenut s ciljem da korisniku pruži što relevantniju informaciju za njegovo pretraživanje. Svaka promjena u SEO pravilima radi se kako bi se taj cilj poboljšao pa je dobra ideja pratiti SEO trendove.

Ono što vi možete učiniti za SEO optimizaciju bloga je da pišete članke koji će ljudima biti korisni. Ako ćete pisati o savjetima koje ljudi traže na tražilicama, dobivati ćete sve više posjetitelja s tražilica.

Izraz “originalni sadržaj” ne znači samo pisanje tekstualnih članaka. Koristan sadržaj može biti serija vodiča (tutoriala) u obliku slika ili video zapisa koji objašnjavaju kako nešto napraviti (npr. kako presaditi biljku ili kako promijeniti svjećicu na automobilu).

3. Izgradnja relevantnih povratnih linkova

Čak i ako je SEO optimizacija bloga nešto s čime tek počinjete, vjerojatno znate što su povratni linkovi. To je link s neke druge web stranice na vašu. Međutim, nisu svi povratni linkovi jednako kvalitetni i ne donose jednaku vrijednost u rangiranju stranice od strane tražilica. Neke stvari koje vrijedi zapamtiti:

  • Nikad ne kupujte povratne linkove
    Povratni link je za Google dobar pokazatelj da netko smatra vašu web stranicu dovoljno dobrom i korisnom da svoje posjetitelje usmjeri na nju. Ima vlasnika web stranica koji takve linkove prodaju, ali ako Google to sazna, kaznit će vas lošim rangom ili još gore, ukloniti će vašu web stranicu iz rezultata pretraživanja.
  • Izvor je važan
    Vrsta web stranice sa koje dolazi povratni link može imati vrlo velik značaj. Ako se povratni link nalazi na stranici koja je dobro rangirana na Google-u, onda će i taj povratni link imati veliki značaj za rang bloga. S druge strane, ako neka web stranica ima loš Google rang, povratni link s takve stranice neće značiti mnogo, ali isto tako neće niti naškoditi.
  • Linkovi su važni
    Točnije, riječi koje se nalaze u tekstu linka su važne za SEO optimizaciju bloga. Te bi riječi trebale biti relevantne za ključne riječi na koje ciljate. Na primjer, u članku o sadnji biljaka ne bi trebali postaviti link na stranicu turističke zajednice i u tekst poveznice napisati “odmor na plaži” jer to nema veze s temom koju obrađujete. Ali korisno je ako u članak te tematike stavite link na dućan gdje se prodaje organska zemlja za cvijeće.

Najbolji način za dobivanje povratnih linkova je pisanje originalnoga i korisnog sadržaja. Ali ne morate uvijek napisati članak za svoj blog. Povežite se s vlasnicima blogova iste tematike i ponudite da njima napišete članak. Naravno, u potpisu ostavite link na svoj blog. Tako ćete dobiti vrijedan povratni link sa bloga iste tematike što Google najviše voli.

Osim povratnih linkova sa drugih web stranica, linkovi na druge članke na vašem blogu su isto tako važni. Osim što ćete posjetitelju omogućiti da bez traženja pročita dodatni članak na vašem blogu, Google-u su i takvi linkovi značajni.

4. Dizajn stranice mora biti SEO optimiziran

Responzivni web dizajnSEO optimizacija bloga se sastoji od dva dijela: dio koji nije vezan uz web stranicu poput društvenih mreža i povratnih linkova, te dio koji je vezan uz web stranicu poput optimizacije dizajna.

SEO optimizacija dizajna je važna jer Google-u pokazuje da se radi o korisnom webu. Osim toga, pomaže Google-u da pronađe sadržaj vašeg bloga. Neke od stvari koje trebate znati su:

  • Dizajn mora biti responzivan
    Responzivnost znači da se sadržaj bloga prilagođava veličini ekrana što omogućuje posjetitelju lako čitanje teksta neovisno o tome koji uređaj koristi. Osim toga, od nedavno Google je promijenio način rangiranja stranica i sad je važnije kako web stranica izgleda na mobitelu nego na računalu.
  • Čisti kôd stranice
    Većina blogova dizajnirana je ne temelju nekog predloška. Kôd vašeg predloška trebao bi biti čist kako bi Google-ovi pauci mogli bez problema pročitati sadržaj.
  • Brzo učitavanje
    Posjetiteljima puno znači da se web stranica brzo učitava, a to znači da Google na to isto tako gleda. Postoje razni načini za ubrzavanje učitavanja stranice od smanjenja veličine slika do dodataka koje će vam omogućiti vaš pružatelj usluga web hostinga. Brzinu učitavanja svojeg bloga možete izmjeriti ovdje.
  • Bez mrtvih linkova
    Pripazite da uvijek obrišete linkove koji više ne vrijede i da navigacija radi kako treba.

Ja sam temu za ovaj blog kupio na stranici EnvatoMarket. Osim predložaka za blog, tamo ćete pronaći više od 9 milijuna digitalnih proizvoda kao što su dijelovi kôda (skripte, dodaci i slično), glazba, logo, banneri i tako dalje.

Dobro dizajniran blog važan je i za brendiranje bloga. Dizajnom se možete odmaknuti od konkurencije što je također prilično važno.

5. Struktura stalnih linkova

Pomoću stalnih linkova posjetitelji mogu doći na vaš blog, njegove stranice i objave. Sastoje se od osnovnog dijela (domene) i nastavka. Na primjer, u linku ove objave (www.info-kon.hr/seo-optimizacija-bloga/) www.info-kon.hr je osnovni dio, a /seo-optimizacija-bloga/ je nastavak. Bez dobre strukture stalnih linkova, SEO optimizacija bloga ne treba se uopće niti počinjati. Prema tome, u WordPress-u otvorite Postavke->Stalne veze i odaberite bilo koju od ponuđenih opcija, osim prve. Najbolja opcija je Naziv objave. Na taj način će vaši stalni linkovi izgledati poput objava na mojem blogu.

Stalni link objave obično je isti kao i naslov objave. Kod određivanja naslova trebali bi voditi računa o ključnim riječima za koje želite imati dobar rang na Google-u. Moram još naglasiti da nikad ne mijenjate stalne linkove jer će u tom slučaju svi povratni linkovi postati nevažeći, a to zasigurno ne želite.

6. Koristite mapu weba

Mapa weba (eng. sitemap) je popis svih stranica, objava, kategorija, tagova i arhiva koje se nalaze na vašem blogu. Najjednostavnije je instalirati WordPress dodatak koji će automatski generirati mapu weba. Na svojem blogu koristim dodatak Yoast SEO koji uz ostale SEO optimizacije ima mogućnost generiranja mape weba.

Nakon što imate mapu weba, pošaljite ju u Google Search Console. Osim što će time Google prije indeksirati vaš novi blog, korištenjem Google Search Console imati ćete uvid u neke bitne stvari kao što je popis stranica koje imaju linkove na vaš blog, ima li u vašoj mapi weba grešaka itd.

7. Komentirajte na drugim blogovima

Neki blogovi za komentiranje zahtijevaju kreiranje korisničkog računa. Uz korisničko ime, većina njih dozvoljava da upišete i adresu vlastite web stranice. Iskoristite to da povećate broj povratnih linkova jer ako tu postavite adresu svog bloga, svaki vaš komentar biti će novi povratni link.

8. Koristite SEO dodatke

Kao i za sve ostalo, tako i za SEO optimizaciju postoji mnogo dodataka koje možete instalirati na WordPress. Međutim, jedan od najboljih je Yoast SEO kojeg i ja koristim jer je osnovna SEO optimizacija bloga uz taj dodatak vrlo lak posao. Osim što će vam za svaku stranicu ili objavu koju pišete davati savjete kako da tekst bude što više SEO optimiziran, nakon instalacije moći ćete proći kroz korake kojima ćete dodatno optimizirati svoj blog.

Nešto sam propustio?

Teško je napisati jedan članak i pokriti sve vezano uz SEO optimizaciju bloga. Ako imate neko pitanje, prijedlog ili nešto treće, imate ispod teksta polje za komentare pa pišite. Čak i ako imate kritiku, slobodno ju napišite.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova stranica koristi kolačiće za bolje korisničko iskustvo, prilagodbu sadržaja i analize posjeta web stranici. Postavke kolačića možete dodatno podesiti u Vašem web pregledniku. Više informacija

Postavke kolačića na ovoj stranici su podešene na "dozvoli kolačiće" kako bi omogućili što bolje korisničko iskustvo, prilagodbu sadržaja i analize posjeta. Ukoliko nastavite koristiti web stranicu bez promjene postavki kolačića ili ako kliknete na "Prihvaćam" ispod teksta, tada se slažete s ovim.

Zatvori