Nedavno sam napisao članak o tome kako zaraditi pišući blog nakon čega sam dobio mnogo pitanja o tome kako pokrenuti blog. Pa, idemo redom…

Izrada i podešavanje bloga prilično je jednostavan posao, ali važno je napraviti dobre temelje kako bi blog bio uspješan. Uz velik broj blogova koji se dotiču raznih tema ponekad je teško doći do izražaja na Internetu. Naročito za početnika kojemu SEO optimizacija, ubrzane mobilne stranice (AMP), veća važnost mobilnog pretraživanja i slični izrazi mogu zvučati zastrašujuće.

Ali ne dozvolite da vas to obeshrabri. Svi ti čudni izrazi trebali bi sjesti na svoje mjesto nakon što pročitate ovaj članak.

Izbor temelja za pokretanje bloga

WordPressAko pitate nekog iskusnog blogera kako pokrenuti blog i koju platformu pritom koristiti, vjerojatno ćete dobiti puno različitih ideja s objektivnim razlozima zašto ih koristiti. Međutim, najbolja platforma za blog je ona koja zadovoljava sve vaše potrebe.

Na primjer, Tumblr je dobra platforma za one koji vole društvene mreže jer u neku ruku ona to i jest. Kad na Tumblr-u otvorite račun, možete pratiti blogove koji vas zanimaju, a isto tako drugi mogu pratiti vaš blog. Slično kao Twitter, samo što umjesto statusa objavljujete objave na blogu.

S druge strane, ako se mislite ozbiljno baviti blogom na način da imate vlastitu Internet stranicu, moj savjet je da koristite platformu koja ima napredne mogućnosti i može se proširiti dodacima. Ovdje, naravno, mislim na WordPress. To je najpoznatija platforma na kojoj možete pokrenuti blog. Ja ju koristim na ovoj stranici, a čak sam posvetio i cijeli članak da objasnim drugima zašto bi web stranicu trebali napraviti u WordPress-u.

Kvaliteta sadržaja

Kad se govori o sadržaju kojeg ćete objavljivati na blogu, tada treba voditi računa o tome da on bude zanimljiv, bitan, da potakne ljude na akciju, te da prije svega bude jedinstven. Na sadržaj gledajte kao na bilo koji proizvod ili uslugu. Ako nemate kupca za proizvod (ili u ovom slučaju čitatelja za blog), taj je proizvod osuđen na propast. Osim toga, sadržaj je ono zbog čega ste odlučili pokrenuti blog, zar ne?

Kvaliteta sadržajaAko niste sigurni o čemu bi pisali, razmislite o tome što vas zanima. Ako ćete pisati o nečemu samo zato jer je to sad u modi, brzo ćete odustati. S druge strane, ako pišete o nečemu što je vama zanimljivo, sigurno nećete odustati tako lako. Osim toga, možda prilikom istraživanja za neki članak ponešto i sami naučite.

Ako će sadržaj biti dobar i zanimljiv, posjetitelji će ga htjeti podijeliti na društvenim mrežama pa bi postupak dijeljenja trebao biti jednostavan. Na mojem blogu ispod svakog članka postoji mogućnost dijeljenja članka na svim važnijim društvenim mrežama. Što posjetitelji češće dijele članke na društvenim mrežama, to ćete imati više posjetitelja.

Dobro korisničko iskustvo

Možda ste čuli za termin korisničko iskustvo (eng. user experience ili UX) ali niste mu davali puno pažnje. Međutim, dobro ili loše korisničko iskustvo može značiti hoće li vaš blog opstati ili propasti. Sad kad to znate, onda vas sigurno zanima o čemu je riječ.

Korisničko iskustvo je najjednostavnije objasniti kao način na koji posjetitelj doživljava Internet stranicu. Kakve su boje, kako izgleda izbornik, jesu li kategorije logično raspoređene i slično. Ne bi bilo loše prije pokretanja bloga provjeriti i zabilježiti koje Vam se stvari na drugim web stranicama sviđaju, a koje ne.

Komunikacija s posjetiteljima

Ovo je prilično važan dio na koji dosta blogera ne obraća pažnju, a može značiti uspjeh ili propast bloga. Komunikacija s posjetiteljima ne znači da se morate učlaniti na svaki forum ili lajkati svaku Facebook stranicu koja ima veze s temom koju obrađujete. Međutim, bilo bi dobro učlaniti se i aktivirati u forum zajednici jer ako netko na forumu pročita vašu kvalitetnu poruku i vidi link na vaš blog, vjerojatno će provjeriti o čemu ste još pisali na blogu.

Držite korak s najnovijim trendovima i promjenama

Držite korak s trendovimaSvijet blogiranja stalno se mijenja. Novi načini povećanja posjetitelja pronalaze se gotovo svakodnevno i ponekad je to prilično teško pratiti. Ali ako to zanemarite, mogli bi ostati bez posjetitelja.

Velika većina posjetitelja blogova dolazi sa tražilica, gdje monopol za gotovo svaku zemlju drži, naravno, Google. Procjenjuje se da 99% ljudi u Hrvatskoj koristi Google kao omiljeni alat kad pretražuju informacije na Internetu. Stoga svaki vlasnik bloga mora pratiti SEO trendove. Neki od važnijih SEO pojmova su:

  • Ubrzane mobilne stranice (AMP): Namjera Google-a prilikom pokretanja ubrzanih mobilnih stranica bila je stvoriti jako brzo mobilno surfanje gdje se web stranice otvaraju u djeliću sekunde. Kako bi pogurao korištenje ovakvih stranica, Google je najavio da će one imati veći rang prilikom prikazivanja u rezultatima pretraživanja. Naravno, to je rezultiralo povećanjem korištenja AMP stranica. U WordPress-u je lako početi koristiti ove stranice – sve što je potrebno je instalirati dodatak za to.
  • Prednost mobilnih stranica kod indeksiranja: Prije nekoliko mjeseci Google je najavio promjene u načinu indeksiranja i određivanja ranga stranica. Do tada se desktop stranica i njen izgled koristio za određivanje ranga, a ubuduće će se za to koristiti mobilna web stranica.
  • SEO optimizacija: Ovdje je prilično opsežan pojam i nemoguće ga je objasniti u nekoliko riječi. Ali recimo samo da se radi o načinu prilagodbe sadržaja kako bi ga Google smatrao boljim, a samim time i bolje ocijenio.
  • Google Penguin 4.0 ažuriranje: Ovo nije baš lako objasniti. Pogotovo ljudima koji tek počinju i nemaju veliko znanje o načinu na koji Google radi. Uglavnom, većina ljudi koja se razumije u SEO optimizaciju zna da Google koristi složene algoritme kojima određuje kako će ocijeniti neku stranicu. Ovo je ažuriranje tih algoritama kojim se pokušava pobijediti spam na Internetu.

Imajući na umu ove pojmove, nema sumnje da ćete postati uspješan bloger.

Koristite liste pretplatnika

Popularizacijom Facebook-a, Twitter-a i ostalih društvenih mreža, čovjek može pomisliti da je vrijeme pretplatničkih lista odavno prošlo. Međutim, one se i dalje koriste jer ljudi vole dobivati nove informacije sa izvora kojim vjeruju. Zbog toga je važno imati mogućnost da posjetitelj ostavi kontakt gdje će dobiti informacije o novim člancima.

Zarada od bloga

Zarada od blogaKad me netko pita kako pokrenuti blog i zaraditi, najčešći moj savjet je da odustane od ideje. Razlog je što osoba kojoj je zarada glavni motiv pokretanja bloga neće moći dočekati da se blog počne isplaćivati. Potrebno je uložiti puno truda, vremena i nešto novca da bi blog uopće počeo dobivati posjetitelje. Tek kad se dnevni broj posjetitelja osjetno poveća, možete početi razmišljati o tome kako zaraditi od bloga.

Naravno da nema tajne formule kako se obogatiti blogiranjem. Ali dobar i kvalitetan sadržaj je najbolji način kako privući posjetitelje na svoj blog. Nakon određenog vremena, sami ćete shvatiti da se broj posjetitelja toliko povećao da vam to može donijeti i neku zaradu. Postoji nekoliko načina kako zaraditi na dobro posjećenom blogu, ovisno o broju posjetitelja i sadržaju:

  • Reklame treće strane: Ovdje mislim na reklame sa reklamnih servisa poput Google AdSense. Da bi mogli zaraditi na ovaj način, vaš blog bi trebao imati pristojnu posjećenost.
  • Provizija: Reklamiranjem proizvoda možete zaraditi proviziju ako posjetitelj preko linka na vašem blogu kupi taj proizvod.
  • Izravne reklame: Kad se broj posjetitelja dovoljno poveća, doći ćete u situaciju da drugi žele postaviti svoju reklamu na vaš blog. Naravno, ovdje se radi o puno većoj zaradi nego npr. na Google AdSense (ali potreban je i puno veći broj posjetitelja).
  • Prodaja proizvoda i usluga: Brojni blogeri priznaju da izravnom prodajom proizvoda i usluga zarađuju najviše. Ovdje mislim na prodaju knjiga, konzultantskih usluga i slično.

I na kraju…

Naravno, svijet blogiranja se stalno mijenja. Nekome će se činiti da nikad neće shvatiti sve što je potrebno da bi imali uspješan blog. Najbolji savjet koji vam mogu dati je da započnete s pisanjem kvalitetnog sadržaja o temama koje vas zanimaju. Optimizacija za tražilice, zarada i slične stvari su korisne i treba ih imati na umu. Ali sadržaj bi trebao biti ono zbog čega pišete blog.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Ova stranica koristi kolačiće za bolje korisničko iskustvo, prilagodbu sadržaja i analize posjeta web stranici. Postavke kolačića možete dodatno podesiti u Vašem web pregledniku. Više informacija

Postavke kolačića na ovoj stranici su podešene na "dozvoli kolačiće" kako bi omogućili što bolje korisničko iskustvo, prilagodbu sadržaja i analize posjeta. Ukoliko nastavite koristiti web stranicu bez promjene postavki kolačića ili ako kliknete na "Prihvaćam" ispod teksta, tada se slažete s ovim.

Zatvori