Znate li da je tražilica za 95% ljudi u svijetu prva stranica koju otvore kad upale Internet preglednik? Kako i ne bi bila kad nam tražilice u manje od sekunde izbace na tisuće rezultata usko povezanih uz pretragu. U Hrvatskoj 99% ljudi za pretraživanje Interneta koristi Google. Jeste li se ikad zapitali kako radi Google i ostale tražilice? Kako uspiju u tako kratkom periodu pretražiti milijarde Internet stranica za pojam koji ste upisali? Zašto se neke stranice pojavljuju prije u rezultatima pretraživanja, a neke kasnije? Odgovor na sva ova pitanja pokušati ću dati u ovom članku.

Google i ostale tražilice prolaze kroz sadržaj svake web stranice na Internetu i kreiraju popis riječi na njoj. Osim što popisuje riječi u tekstu, Google indeksira i riječi koje se nalaze u HTML tagovima poput alt oznake na slikama. Jedino što ne može indeksirati su medijske datoteke (video, animacije, zvuk i slično) i dinamički generirane stranice (npr. rezultati pretraživanja).

Pretraživanje stranica

GooglebotZa pretraživanje stranica i općenito sadržaja na Internetu Google koristi poseban softver – Googlebot-ovi. Oni slijede linkove i pretražuju informacije na Internet stranicama slično kao što bi to radio čovjek, samo puno brže i detaljnije. Googlebot-ovi se trude pretražiti sve stranice na Internetu, ali trenutno je indeksirano tek 10% svih stranica.

Sam proces pretraživanja Googlebot-ovi započinju na mapi weba koju administratori obično pošalju tražilicama. Google pomoću određenih algoritama određuje koliko često se neki web ažurira pa tako zna koliko često ga mora posjetiti i koje točno stranice treba ponovo pretražiti (na primjer, stranica “Kontakt” se ne mijenja pa nju neće tako često pretraživati). Na taj način osigurava se da Google indeksira nove stranice, da ažurira postojeće stranice i obriše mrtve linkove.

Ovisno o potrebnoj brzini pretraživanja koju Google odredi, ono se može ponavljati od nekoliko puta dnevno do jednom svakih nekoliko mjeseci.

Indeksiranje stranica

Indeksiranje Google-u omogućava pružanje rezultata relevantnih za pretraživanje korisnika. Na primjer, ako korisnik traži pojam “pas”, tada će sigurno radije vidjeti stranicu koja ima slike pasa ili informacije o određenim vrstama pasa nego stranicu koja sadrži jako puno riječi “pas”. Na ovom primjeru možete vidjeti zašto je važna optimizacija sadržaja za tražilice (SEO). Jednostavno natrpavanje nekog pojma na stranici nije dobar način da privučete više posjetitelja. Google daje veći rang stranicama koje daju dobre i korisne informacije. Osim toga, bolje su rangirane stranice koje imaju noviji sadržaj kako bi rezultati bili relevantni. Primjerice, ako netko traži pojam “test mobitela” tada ga sigurno više zanima noviji sadržaj nego članak napisan prije godinu ili dvije.

Što kada Google ne može pronaći stranicu?

Postoji nekoliko razloga zbog kojih Googlebot ne može doći do određene stranice. Jedan od razlog može biti nepravilno podešena robots.txt datoteka. To je posebno uređena datoteka koja brani Googlebot-u pristup određenim stranicama na vašem webu.

Većina web sjedišta nema potrebe blokirati pristup stranicama za tražilice, ali dosta administratora to ipak čini ih kojekakvih razloga. Ustvari, robots.txt datoteka uopće nije zamišljena za blokiranje pristupa određenim stranicama nego za to da Googlebot-u i sličnim programima pruži dodatne upute kako pročitati određenu stranicu.

Osim toga, loše oblikovani titlemetaauthor tagovi mogu spriječiti Googlebot da pročita sadržaj stranice. Isto tako loše podešena .htaccess datoteka može utjecati na pretraživanje web stranica.

Kako bi osigurali da Googlebot ima potpuni pristup svim stranicama vašeg web sjedišta, obavezno morate pripaziti na gore spomenute stvari. Ovdje vam puno može pomoći Google Search Console (prije zvan Google Webmaster Tools) koji će prikazati sve greške u pretraživanju vaših web stranica. Uz to, na Google Search Console možete poslati mapu svog weba što će ubrzati indeksiranje od strane Google-a.

Kako Google prikazuje rezultate?

Koraci od upita do rezultata pretrage.Google, kao i sve ostale tražilice, u rezultatima pretraživanja prikazuje rezultate za koje očekuje da će korisniku biti najvažniji. Ako se prilikom uređivanja web stranice postavite u kožu posjetitelja i sadržaj napišete onako kako mislite da bi posjetitelju bio relevantniji, to će prepoznati i Google. Naravno da Google uzima jako puno faktora prilikom ocjenjivanja stranice, ali korisničko iskustvo i relevantnost sadržaj su dva najvažnija faktora.

Google rang neke stranice određuje i na temelju dolaznih linkova sa drugih web stranica. Što više takvih linkova ima, znači da je i sadržaj relevantniji. Ali ovdje je važno naglasiti da to moraju biti kvalitetni linkovi. Link sa stranice na kojoj se nalazi stotine ili tisuće drugih linkova neće imati utjecaja na rang stranice. Isto tako ako je vaš web o kuhanju, linkovi sa stranice turističke agencije neće puno doprinijeti povećanju ranga.

Za kraj ću napisati nekoliko savjeta kako ćete povećati rang svog weba:

  • struktura web sjedišta mora imati dobru hijerarhiju s linkovima; svaka bi stranica trebala biti dostupna putem barem jednog statičnog linka,
  • ograničite broj linkova na jednoj stranici,
  • ugradite mapu weba za posjetitelje s linkovima na najvažnije stranice; za webove s puno stranica razmislite o potkategorijama,
  • razmislite o riječima i izrazima kojima će potencijalni posjetitelji doći do vašeg weba i ugradite ih u tekst na stranicama,
  • za važne nazive, informacije i linkove koristite tekst, a ne slike jer pretraživači ne mogu prepoznati tekst unutar slike; ako to nikako ne možete izbjeći, tada obavezno dodajte opis slike u ALT tag slike,
  • pripazite na mrtve linkove i HTML greške; ako se pojave, popravite ih čim prije (Google Search Console vam može pomoći u tome).

Optimizacija sadržaja vašeg weba zna biti vrlo složen posao. Ali ako želite povećati broj posjetitelja sa tražilica, onda vam optimizacija mora biti na umu prilikom svakog kreiranja sadržaja za web.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova stranica koristi kolačiće za bolje korisničko iskustvo, prilagodbu sadržaja i analize posjeta web stranici. Postavke kolačića možete dodatno podesiti u Vašem web pregledniku. Više informacija

Postavke kolačića na ovoj stranici su podešene na "dozvoli kolačiće" kako bi omogućili što bolje korisničko iskustvo, prilagodbu sadržaja i analize posjeta. Ukoliko nastavite koristiti web stranicu bez promjene postavki kolačića ili ako kliknete na "Prihvaćam" ispod teksta, tada se slažete s ovim.

Zatvori