SEO optimizacija web stranica je jedan od najboljih načina kako ostati ispred konkurencije. Jedan od najboljih načina kako uspjeti u vrlo zahtjevnom internetskom svijetu je taj da znate kako se tražilice mijenjaju. Na taj način možete prilagoditi sadržaj svog weba prije nego što to učini konkurencija. SEO trendovi se stalno mijenjaju pa je bitno stalno biti u toku s promjenama. Ovdje pročitajte neke od najvažnijih trendova za 2017. godinu.

Porast ubrzanih mobilnih stranica (AMP projekt)

Ubrzane mobilne stranice (AMP) je protokol otvorenog koda (open-source) koji administratorima web stranica omogućuju izradu posebnih stranica koje se gotovo trenutno otvaraju na mobilnim uređajima. Ideja iza ovog projekta je da uz nekoliko strukturnih promjena učinite da se stranica učita do četiri puta brže i potroši do osam puta manje podatkovnog prometa. Već sad Google favorizira ovakve stranice u rezultatima pretraživanja na način da uz naziv stranice doda malu ikonu munje što prikazuje njihov AMP status. U 2017. godini će favoriziranje ovog statusa u rezultatima pretraživanja sigurno rasti pa ako još niste, sad je pravo vrijeme za početak korištenja.

Ako vašu stranicu pokreće WordPress, postoji nekoliko dodataka koje možete instalirati. Jedan od takvih je dodatak AMP koji će u kombinaciji s dodatkom Glue for Yoast SEO & AMP za sve objave na stranici dodati novu ubrzanu mobilnu stranicu (u originalni URL će dodati /amp/).

Porast “zgusnutog” sadržaja

U početku je sadržaj web stranica bio fokusiran na to da bude što manje teksta, ali da se informacija prenese kvalitetno. Međutim, u zadnjih nekoliko godina došlo je do porasta dugih članaka koji u detalje obrađuju neku temu. Ali kako postoji sve više i više takvih tekstova, vjerujem da će ljudima s vremenom dosaditi takvi članci. Većina ljudi će sigurno radije pročitati sažet članak koji istu temu obrađuje u što manje teksta, odnosno u “zgusnutom” sadržaju.

Strojno učenje promijeniti će način kako algoritmi funkcioniraju

UčenjeProšle godine dogodio se jedan od značajnijih događaja u području umjetne inteligencije – Google je predstavio RankBrain čime je otvoren put prema strojnom učenju algoritama. Google Hummingbird sad postepeno uči sve više o tome kako korisnici postavljaju upite i na temelju toga automatski ažurira svoj algoritam. Do sad nismo vidjeli niti jedno ažuriranje poput ovog, ali siguran sam da će se to uskoro dogoditi. Kako vrijeme bude prolazilo Google će sve češće predstavljati novosti vezane uz strojno učenje. Osim toga, u skorije vrijeme možda vidimo strojno učenje i u drugim područjima poput interpretacije podataka ili automatizacije marketinga.

Optimizacija korisničkog iskustva će se početi izjednačavati sa SEO

Korisničko iskustvo je uvijek bilo važno svakome tko se bavi SEO optimizacijom. Tri su glavna razloga zašto će Google i većina ostalih stranica zavoljeti neku web stranicu, a koja se odnose na korisničko iskustvo:

  1. ako je stranica prilagođena za rad na mobilnim uređajima,
  2. ako se web stranica brzo učitava,
  3. ako na temelju vremena koje korisnici provode na stranici procijeni da im je sadržaj zanimljiv.

Međutim, u 2017. godini korisničko iskustvo će vjerojatno još više dobiti “na težini”. Naročito se to odnosi na mobilne uređaje. Ubrzane mobilne stranice (AMP) mogle bi biti prvi znakovi toga, ali Google će sigurno ubrzo dodati još stvari po kojima će favorizirati stranice koje nude bolje korisničko iskustvo.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Ova stranica koristi kolačiće za bolje korisničko iskustvo, prilagodbu sadržaja i analize posjeta web stranici. Postavke kolačića možete dodatno podesiti u Vašem web pregledniku. Više informacija

Postavke kolačića na ovoj stranici su podešene na "dozvoli kolačiće" kako bi omogućili što bolje korisničko iskustvo, prilagodbu sadržaja i analize posjeta. Ukoliko nastavite koristiti web stranicu bez promjene postavki kolačića ili ako kliknete na "Prihvaćam" ispod teksta, tada se slažete s ovim.

Zatvori