Kad je riječ o oglašavanju, većina će ljudi odmah pomisliti kako je to skupo i da se ne isplati. To je možda istina ako se radi o maloj tvrtki sa skromnim budžetom koja se želi reklamirati na TV-u. Ali ako se radi o oglašavanju na Facebooku, stvari su malo drugačije.

Oglašavanje na Facebooku omogućuje vam ciljanje određene skupine ljudi. To se zove ciljano oglašavanje i omogućuje značajne uštede jer sami birate koliko novaca želite potrošiti. Na temelju cijene koju ste voljni platiti Facebook otprilike određuje koliko će ljudi vidjeti vaš oglas.

Za vrijeme oglašavanja na Facebooku imati ćete priliku vidjeti razne informacije o posjetiteljima koji su ujedno i potencijalni klijenti. Podaci koje na taj način prikupite omogućit će vam bolje ciljanje oglasa u budućnosti. Na primjer, kad vaša stranica stekne određeni broj lajkova, moći ćete vidjeti podatak kad je najviše posjetitelja online pa možete odrediti da se oglasi prikazuju samo u to vrijeme.

Nekoliko savjeta za oglašavanje na Facebooku

Prije nego započnete oglašavanje na Facebooku, zapamtite ovih nekoliko savjeta:

  1. Uvijek odredite cilj oglašavanja prije početka kampanje. Vrlo je važno znati svrhu oglasa prije nego započnete kampanju. Ovdje mislim na to treba li oglas privući posjetitelje da pročitaju neki članak, da kupe neki proizvod ili nešto drugo. Svaku ćete akciju koju vaši posjetitelji naprave (npr. klik na oglas) platiti pa je važno znati cilj oglasa prije ulaganja u kampanju.
  2. Budite specifični prilikom ciljanja publike. Facebook svakodnevno sprema ogromne količine podataka o svojim korisnicima upravo kako bi oglašivačima omogućio što preciznije određivanje ciljne publike. Potrudite se da što bolje odredite ciljanu publiku kako bi vaš oglas vidjeli upravo oni korisnici Facebooka koji su vama i vašoj tvrtki važni.
  3. Redovito rotirajte oglase. Kako bi izbjegli ponavljanje istih oglasa, često mijenjajte oglase. Posjetiteljima će brzo dosaditi gledati uvijek isti oglas zbog čega će prestati klikati na njega. Uz to, ako postotak klikanja na oglas (CTR – click-through rate) počne padati, Facebook će vas kazniti povećanjem cijene svakog klika (CPC – cost per click).

Prateći ove korake naučiti ćete odrediti cilj oglašavanja na Facebooku, ciljanu skupinu, budžet i na kraju predati oglas.

1. Napravite Facebook stranicu za posao

Prilikom otvaranja Facebook stranice za posao, najvažnije je odrediti točnu kategoriju. Odaberite onu koja najbolje odgovara prirodi posla i prema kojoj će ljudi najlakše pronaći stranicu. Naziv kategorije piše na stranici i obično je jedna od prvih stvari koje posjetitelj primijeti.

  1. Otvorite stranicu www.facebook.com/pages/create/
  2. Odaberite vrstu, kategoriju i, naravno, naziv stranice
  3. Kliknite gumb Započni i pratite upute

Otvaranje Facebook stranice

Neki od savjeta kojih bi se trebali držati su:

  • informacije o tvrtki ispunite što detaljnije,
  • na stranicu obavezno dodajte profilnu i naslovnu sliku,
  • napravite strategiju Facebook stranice.

2. Napravite ciljeve vaših Facebook oglasa

Prilikom određivanja strategije oglašavanja na Facebooku, pazite da ciljevi koje odredite budu specifični, mjerljivi, ostvarljivi, relevantni i vremenski ograničeni. Određivanje ciljeva s ovim karakteristikama omogućiti će vam bolji povrat investicije.

Evo jednog primjera dobro određenog cilja: ako vaša tvrtka organizira konferenciju, cilj oglašivanja na Facebooku može biti da prikupite 100 prijavljenih osoba u dva mjeseca. Ovaj cilj će odrediti strategiju oglašavanja i pomoći vam da odredite ispravnu vrstu oglasa.

3. Odredite krajnji cilj kampanje

Nakon što ste napravili Facebook stranicu i imate ciljeve za svaki oglas, otvorite Facebook upravitelj oglasa i klikom na gumb Izradi oglas krenite s izradom novog oglasa. Prvo odaberite cilj marketinga.

Odabir cilja marketinga

Ako želite povećati broj ljudi koji će vidjeti objavu, odaberite “Promovirajte svoje objave”. Ako planirate održati konferenciju za koju se ljudi moraju prijaviti, odaberite “Povećajte broj sudionika događaja”. Većina ovih ciljeva je jasno opisana. Ako vam neki cilj nije jasan, pokraj svakoga postoji mala ikona “i”. Klikom na nju možete saznati više informacija o tom cilju.

4. Odabir publike i budžeta

Odabir ciljane publike

Određivanje ciljne publike

Ovaj korak je najvažniji kako bi Facebook oglas imao uspjeha. Publiku možete ciljati po spolu, lokaciji, starosti, jeziku i interesima.

Uz određivanje ciljne publike po njihovim općenitim karakteristikama, možete napraviti prilagođenu publiku. Time možete uključiti ili isključiti ljude koji su već posjetili vašu Facebook stranicu, kupili proizvod ili lajkali objavu. Na primjer, ako želite promovirati stranicu onda slobodno možete isključiti ljude koji su ju već lajkali.

Odabir budžeta

Nakon što ste odredili kome će se oglas prikazivati, sad morate odrediti koliko ćete potrošiti na prikazivanje oglasa. Proračun je maksimalni iznos koji želite potrošiti. Ako odaberete Dnevni proračun, tada će to biti maksimalni dnevni iznos koji ćete potrošiti. Ako odaberete Proračun za cijelo vrijeme trajanja promocije, tada će taj iznos biti ukupan iznos koliko ćete potrošiti na prikaz oglasa. Minimalni dnevni iznos koji možete staviti je 1,00 €.

Odabir budžeta za oglašavanje na Facebooku

Odabir cilja oglašavanja

Prvo morate odabrati hoćete li plaćati po broju klikova na oglas ili po broju prikazivanja oglasa. Ovime određujete kako ćete platiti oglas i kome će se on prikazivati. Na primjer, ako za cilj oglasa postavite povećanje broja lajkova stranice, naplatit će vam se svako prikazivanje oglasa ljudima za koje Facebookov algoritam procijeni da bi mogli lajkati stranicu.

Nakon toga morate odlučiti hoće li se oglas prikazivati cijelo vrijeme ili po nekom rasporedu. Ako odaberete ukupan iznos koji ćete platiti za oglašavanje (opcija Proračun za cijelo vrijeme trajanja promocije), otvoriti će vam se opcija Raspored oglašavanja kojom možete odrediti vremenski period za svaki dan u tjednu kad će se oglas prikazivati. To je korisno jer možete odrediti da se oglas prikazuje u vrijeme kad su vaši potencijalni posjetitelji online.

5. Odaberite izgled oglasa

Izrada samog oglasa je najzabavniji dio oglašavanja na Facebooku. Oglas se može sastojati od jedne slike, video zapisa ili prezentacije od maksimalno 10 slika koje se prikazuju u kontinuiranom nizu.

Odabir izgleda oglasa

S izgledom oglasa se možete poigrati, ali imajte na umu da on mora biti zanimljiv i privlačan posjetiteljima. Rijetko tko će pogledati nezanimljiv oglas pa se potrudite da bude što privlačniji. Osim zanimljive slike, oglas privlačnim čini naslov i tekst. Naslov može imati 20 znakova, a tekst 90. Međutim, istraživanja pokazuju da će ljudi prije kliknuti na oglas koji ima kraći naslov i tekst.

Na kraju još morate odrediti gdje će se oglas prikazivati. Opcije su novosti na klasičnim računalima, desni stupac ili mobilne novosti.

6. Pošaljite narudžbu

Kad ste zadovoljni izgledom oglasa, kliknite na zeleni gumb Pošaljite narudžbu u donjem, desnom kutu stranice. Nakon što oglas bude odobren od strane Facebooka, primit ćete e-mail o početku kampanje. To se obično dogodi unutar nekoliko minuta.

7. Provjerite izvješće

Nakon što ste pokrenuli kampanju, važno je provjeravati izvješća kako bi bili sigurni da od oglašavanja dobivate to što očekujete. U gornjem, lijevom kutu stranice kliknite na tri paralelne crte (pokraj logotipa Facebooka) i odaberite Ads Reporting. Ovdje ima jako puno opcija pa je najbolji savjet da sami istražite. Primjerice, možete vidjeti kojim dobnim skupinama je oglas bio najzanimljiviji (po broju klikova na oglas).

Svaki izvještaj koji napravite možete izvesti u Excel tablicu klikom na gumb Izvezi u gornjem, desnom kutu stranice.

Oglašavanje na Facebooku ima jako puno opcija i raznih mogućnosti. Možda će se neki u početku i obeshrabriti količinom tih opcija. Ali najbolje je ne žuriti i provjeriti što svaka opcija znači te kako vam može pomoći. Na taj način ćete od svakog oglasa dobiti najveću korist, a to znači najbolji povrat uloženih sredstava.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova stranica koristi kolačiće za bolje korisničko iskustvo, prilagodbu sadržaja i analize posjeta web stranici. Postavke kolačića možete dodatno podesiti u Vašem web pregledniku. Više informacija

Postavke kolačića na ovoj stranici su podešene na "dozvoli kolačiće" kako bi omogućili što bolje korisničko iskustvo, prilagodbu sadržaja i analize posjeta. Ukoliko nastavite koristiti web stranicu bez promjene postavki kolačića ili ako kliknete na "Prihvaćam" ispod teksta, tada se slažete s ovim.

Zatvori