Većina ljudi misli da je jednostavno pokrenuti posao online. Međutim, nije dovoljno samo platiti nekome da napravi Internet trgovinu i početi prodavati. Prije toga treba se pozabaviti istraživanjem tržišta. Ustvari, postoji nekoliko dokazanih koraka koji će vam jamčiti uspjeh. Od početnika do iskusnih poduzetnika, svatko može ponešto naučiti iz ovih koraka.

1. Pronađite potrebu za posao online i iskoristite ju

Većina ljudi koji pokreću posao online radi veliku pogrešku – prvo se orijentiraju na proizvod, a tek onda na tržište.

Istraživanje tržištaKako bi povećali šanse za uspjeh, prvo krenite s istraživanjem tržišta. Najbolje je pronaći skupinu ljudi koji traže rješenje problema, ali ne nalaze ga. Ovakvo istraživanje prilično je lagano pomoću Interneta. Pretražite forume i provjerite što ljudi traže te koje probleme žele riješiti.

Napravite istraživanje ključnih riječi da saznate koje pojmove na tražilicama traži puno ljudi, a za koje nema puno oglašivača. Na taj način ćete kasnije uštedjeti na oglašavanju jer se nećete morati “natjecati” s drugim tvrtkama za oglasni prostor.

Proučite Internet stranice potencijalnih konkurenata jer tako najbolje možete provjeriti kakve proizvode ili usluge nude. Prema onome što tamo pronađete možete napraviti proizvod za već postojeće tržište, ali puno bolje od konkurencije. Konkurencija treba uložiti puno više u nadogradnju proizvoda nego netko tko tek pokreće posao.

2. Posjetitelja pretvorite u kupca

Postoji dokazani koncept kako posjetitelja provesti kroz proces od njegovog dolaska na Internet stranicu do kupnje proizvoda. Neki od savjeta su:

  • Uzbudite publiku pisanjem privlačnih naslova
  • Opišite problem kojeg vaš proizvod ili usluga rješava
  • Dokažite da možete riješiti problem
  • Dodajte izjave ljudi koji su koristili vaš proizvod
  • Pišite o proizvodu i kako on pomaže korisniku
  • Istaknite ponudu i jamstvo

U tekstu se cijelo vrijeme fokusirajte na to kako proizvod ili usluga koju nudite pomaže kupcu u rješavanju nekog problema ili kako mu “olakšava život”. Razmišljajte kao kupac i zapitajte se: “Zašto mi treba ovaj proizvod?”.

Osim navedenog, potrebno je imati na umu i optimizaciju sadržaja za tražilice (SEO optimizacija). Neke osnove možete naučiti i sami pretraživanjem Interneta, ali postoje i tvrtke koje će vam objasniti na što trebate obratiti pažnju.

3. Dizajnirajte i izradite Internet stranicu

Sad kad imate tržište i proizvod, spremni ste za dizajniranje i izradu Internet stranice. Iako ćete možda htjeti uštedjeti novac i dati “malom od susjeda” da vam napravi Internet stranicu, preporuka je da se obratite tvrtkama koje su specijalizirane za to. Neke od njih nude i posebne pakete poput izrade i smještaja Internet stranica po povoljnoj cijeni.

Najvažnije što morate imati na umu prilikom izrade Internet stranice je – što jednostavnije, to bolje. Neka istraživanja pokazuju da će posjetitelj otići sa stranice ako u prvih 5 sekundi ne pronađe ono što je tražio.

Neki od savjeta na koje treba obratiti pažnju prilikom izrade Internet stranice za posao online su:

  • izaberite jedan ili dva fonta i bijelu pozadinu,
  • navigacija na stranici trebala bi biti jasna i ista na svakoj stranici,
  • zvuk i video koristite samo ako naglašavaju ono što želite poručiti,
  • omogućite pretplatu na newsletter kako bi prikupili e-mail adrese,
  • olakšajte kupnju – posjetitelju treba omogućiti kupnju u najviše dva klika mišem,
  • Internet stranica je vaš online izlog pa neka bude što više orijentiran prema kupcima.

4. Iskoristite tražilice za privlačenje ciljnih kupaca

Pay-per-click oglašavanje (plaćanje po kliku) je najlakši način za privlačenje posjetitelja na novu Internet stranicu. Postoje dva razloga zašto koristiti ovakvo oglašavanje, a ne čekati da tražilice same “pronađu” vašu stranicu. Prvi je što će se uz pay-per-click oglašavanje vaša Internet stranica u rezultatima pretraživanja početi pojavljivati odmah. Drugi razlog je što ovakav način oglašavanja nudi mogućnost isprobavanja različitih ključnih riječi.

Ovakvim oglašavanjem ne samo da će se Internet stranica odmah početi prikazivati u rezultatima pretraživanja nego na ovaj način možete pronaći ključne riječi koje vam donose najveću prodaju. Nakon toga te ključne riječi koristite u tekstu što više pa ćete tako dobiti puno više “organskih” posjeta na stranicu.

5. Izgradite reputaciju stručnjaka za vaš posao

StručnjakKad traže informacije, većina ljudi prvo odlazi na Internet. Ako informacije o stvarima u kojima ste stručnjak ponudite besplatno drugim Internet portalima, vidjet ćete kako će vam na stranicu dolaziti sve više posjetitelja, a popravit će se i rang vaše Internet stranice na portalima. Jedino što uvijek morate naglasiti drugim portalima da uz vaše savjete moraju postaviti i poveznicu na vašu Internet stranicu.

Osim drugih portala, znanje možete širiti postavljanjem poveznica Pošalji prijateljuPodijeli na Facebooku i sl. na člancima koje pišete na svojoj Internet stranici. Uz to možete početi koristiti specijalizirane forume i tamo pomagati ljudima u rješavanju raznih problema vezanih uz vaš posao.

Na ovaj način doći ćete do novih čitatelja. Osim toga, svaki portal koji vaš sadržaj postavi na svoju će stranicu postaviti poveznicu prema vašoj Internet stranici. Takve poveznice tražilice obožavaju pa ćete ubrzo vidjeti bolji rang vaše Internet stranice.

6. Iskoristite e-mail marketing za pretvaranje posjetitelja u kupce

Kad ugradite opciju prijave na newsletter, napravili ste najbolju stvar za vaš posao online. Kad se posjetitelj pretplati na newsletter, dao vam je dozvolu da mu šaljete e-mail poruke. To znači da razvijate doživotnu vezu s tim posjetiteljima. Osim toga, e-mail marketing je puno jeftiniji i uspješniji od TV ili radio reklama, a i možete mjeriti postotak odgovora.

7. Nagradite kupce za vjernost

Jedna od najvažnijih strategija Internet marketinga je razvoj doživotne vrijednosti za svakog kupca. Istraživanja su pokazala da barem 36% ljudi koji su jednom kupili nešto u Internet trgovini, opet će to napraviti u istoj Internet trgovini ako im pružite dodatnu vrijednost. Neki od savjeta za tu dodanu vrijednost su:

  • ponuda proizvoda koji upotpunjuju proizvod koji je kupac kupio (sigurno ste primijetili opcije poput “Drugi su uz ovaj artikl kupili i…” pa popis komplementarnih artikala),
  • slanje kupona vjernosti koje kupac može iskoristiti prilikom slijedeće kupnje,
  • ponuda sličnih proizvoda na stranici koja se prikazuje na kraju kupnje (najčešće stranica na kojoj zahvaljujete na kupnji).

Najvažnija stvar je da nagradite kupce za njihovu vjernost jer će time postati još više vjerni.

Zaključak

Internet se jako brzo mijenja. Međutim, princip kako pokrenuti posao online i od njega napraviti uspješan posao se uopće ne mijenjaju. Ako tek pokrećete novi posao online, držite se ovih savjeta. Ako ste pak već duže vrijeme u online poslovnom svijetu, svejedno možete pogledati savjete i vidjeti jeste li možda koji zanemarili. Nikad nije kasno da posao online promijenite na bolje.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova stranica koristi kolačiće za bolje korisničko iskustvo, prilagodbu sadržaja i analize posjeta web stranici. Postavke kolačića možete dodatno podesiti u Vašem web pregledniku. Više informacija

Postavke kolačića na ovoj stranici su podešene na "dozvoli kolačiće" kako bi omogućili što bolje korisničko iskustvo, prilagodbu sadržaja i analize posjeta. Ukoliko nastavite koristiti web stranicu bez promjene postavki kolačića ili ako kliknete na "Prihvaćam" ispod teksta, tada se slažete s ovim.

Zatvori